• 1404/05/19 - 08:45
  • - تعداد بازدید: 126
  • - تعداد بازدیدکننده: 125
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPhJo

آخرین روز دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

آخرین روز از دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران با موضوع "کاربرد مداخلات شناختی-رفتاری در اختلالات وسواسی"و شیوه گزارش‌نویسی روانشناختی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، کارگاه تخصصی با عنوان «کاربرد مداخلات شناختی-رفتاری در اختلالات وسواسی» به‌عنوان بخش پایانی دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴، در سالن همایش رازی دانشگاه برگزار شد.

این کارگاه با حضور گسترده روانشناسان بالینی، مشاوران، کارشناسان سلامت روان با تدریس دو تن از اساتید برجسته روانشناسی کشور، دکتر جواد خلتعبری و دکتر یعقوب شفیعی‌فرد برگزار گردید. در این جلسه آموزشی، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درمان اختلال وسواس (OCD)، به‌صورت کاربردی با تکنیک‌ها و مراحل اجرای درمان شناختی-رفتاری آشنا شدند.

 

آخرین روز دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

 

در بخش اول کارگاه، محور اصلی آموزش‌ها بر شناخت ساختار فکری، شناختی و رفتاری مراجعین مبتلا به اختلال وسواس متمرکز بود. مدرسین با ارائه مثال‌های بالینی، به تحلیل فرآیند ارزیابی، تشخیص افتراقی، فرمول‌بندی شناختی و طراحی مداخلات مؤثر پرداختند.

 

همچنین رویکرد تدریجی مواجهه و پیشگیری از پاسخ (ERP)، به‌عنوان یکی از تکنیک‌های محوری در درمان وسواس، به‌صورت دقیق مورد بحث و آموزش قرار گرفت.

 

آخرین روز دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

 

در ادامه، بخش دوم کارگاه به شیوه استاندارد گزارش‌نویسی در پرونده روانشناختی مراجعین اختصاص یافت. دکتر شفیعی‌فرد در این بخش با تأکید بر اهمیت مستندسازی مداخلات درمانی، به آموزش نحوه تنظیم پرونده بالینی، گزارش‌نویسی مبتنی بر شواهد، و نحوه ثبت اطلاعات در قالب‌های تخصصی پرداخت.

 

این دوره با هدف ارتقاء سطح علمی روانشناسان و افزایش مهارت‌های مداخله‌ای در درمان اختلالات رایج روانشناختی طراحی شده و نقش مؤثری در ارتقاء کیفیت خدمات سلامت روان در کشور ایفا خواهد کرد.

 

این کارگاه به‌عنوان آخرین بخش از سلسله برنامه‌های دوره ارتقاء دانش حرفه‌ای طراحی شده بود که با هدف توانمندسازی علمی و عملی روانشناسان و مشاوران در حوزه سلامت روان، طی چند روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این دوره شامل مجموعه‌ای از نشست‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی بود که با مشارکت اساتید مجرب و استقبال چشمگیر فعالان این حوزه روبرو شد.

 

در پایان کارگاه از کلیه شرکت کنندگان با اهدای یادبود و گواهی شرکت تقدیر شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 354131
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
ادمین سایت
خبرنگار:

ادمین سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید